Actualment és imprescindible tenir mig enllestit un Currículum Vitae, i
així ràpidament poder presentar la nostra candidatura quan ens assabentem d’una
oferta laboral del nostre interès. Tot i així, preparar-lo ens acostuma a fer molta
mandra, en certa part perquè autoavaluar-nos i plasmar-ho en un paper ens
neguiteja.
A continuació exposaré unes recomanacions alhora d’enfrontar-nos a fer el
nostre currículum, sota la consideració que aquest tipus de document no es
troba normalitzat, és a dir no hi ha cap criteri ni aspecte formal, ni de
contingut obligatori. El Currículum
Vitae és un document on plasmem les nostres competències professionals vers una
ocupació (és el document que generem com a resposta a una oferta laboral
concreta). Aquest fet ens presenta uns avantatges i uns inconvenients. Com
avantatge tenim que podem elaborar el document segons el nostre criteri, sense
cap restricció normativa, però en contrapartida, com a desavantatge tenim que
la persona/empresa que el rep pot valorar-ho també segons els seus criteris.
Davant aquest fet contradictori i que ens pot comporta angoixa i incertesa, el
meu consell sempre serà aplicar el criteri més racional perquè sempre és el
criteri més eficaç perquè no es deixa emportar per consideracions subjectives
que fan perdre el sentit original del document.
Reflexions per enfrontar-nos a la construcció del nostre CV:
1.
Llargada: es recomana 1 full. Segons informacions rebudes, el seleccionador no perd
més de 40 segons per cada CV, per tant és més eficaç concentrar la informació en un full.
2.
Disseny: segons el tipus d’ocupació farem propostes més creatives o clàssiques. No
és el mateix fer un currículum per a una ocupació de cap financer o per mestre
d’escola o per fotògraf de passarel·la.
3.
Format: Per facilitar-nos la tasca podem utilitzar plantilles de CV que ens
permetrà centrar-nos en el contingut. Tenim diferents opcions: buscar-les a
partir d’un navegador d’internet o escollir entre les que ens ofereix Word
entre d’altres. Un cop decidit lloc on extraurem plantilla, seleccionarem el
format que considerem més ajustat al nostre propòsit.
4.
Estil: mostrar una organització del text i alineació adequada, vigilant faltes
d’ortografia i sintàctiques. Remarcar aquelles parts que considerem rellevants.
5.
Foto: Aquest és un tema controvertit, en països saxons es recomana no posar-ne
però en entorns mediterranis, la imatge té gran rellevància, i molts cops es
descarten CV per la desconfiança que genera no posar-ne.
6.
Complementar informació: Si volem complementar la informació subministrada
en el nostre CV, tenim l’opció d’integrar enllaços a internet d’interès. Ens
servirà a més per mostrar les nostres competències professionals: àlbum de
fotos, linkedin, blogs,....
7.
Estructura: Una opció és dividir el document en diferents parts.
Primera.- Presentació:
Indicar
dades essencials: Nom complert, mitjà de comunicació (telèfon, mail,..).
Segona.- Competències professionals:
En aquest apartat
hem de mostrar que som el candidat idoni per l’oferta de feina seleccionada. I
ho farem indicant aquelles competències professionals assolides en dita
ocupació, i ho farem a partir d’aquestes tres àrees:
a)
Formació:
Indicar formació
diferenciant entre formació reglada i no reglada. Especialment aquella formació
relacionada amb ocupació sol·licitada.
a)
Experiència professional
Indicar les
competències professionals assolides en les diferents ocupacions, preferentment
aquelles relacionades amb el lloc de feina sol·licitat. Indicant temps i lloc.
Recordar que el CV
no és la vida laboral, i té més rellevància les competències professionals
assolides que l’empresa on l’has hem assolit. Indicar les competències
professionals assolides demostra que tenim un coneixement professional de les
tasques a realitzar en l’ocupació sol·licitada.
b)
Habilitats
Indicar aquelles
habilitats personals que tenim assolides relacionades amb l’ocupació
sol·licitada. Hem de ser conscients que no calen les mateixes habilitats
personals per ser comptable que per ser dependent, per exemple.
Tercera.- Cloenda
Lloc, data i
signatura.
8.
Ordre informació:
L’ordre de la informació de les competències
professionals vindrà marcat segons el nostre currículum.
En primer lloc, posarem aquella àrea (formació,
experiència o habilitats) que considerem que ens mostra com a millor candidat,
per dos motius: és el lloc més rellevant i perquè correspon a la part central
del text (part on naturalment van els ulls).
Ordenarem les tres parts segons
considerem la seva rellevància en l’ocupació
sol·licitada (formació, experiència o habilitats)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada